Bramy i kraty rolowane TGT firmy Hörmann. Idealne rozwiązanie do garaży zbiorczych i parkingów podziemnych

2017-05-24

Wszędzie tam, gdzie mieszkamy, pracujemy i robimy zakupy – potrzebne są miejsca parkingowe. W miastach jednak brakuje powierzchni na parkingi. Dlatego większość projektów budynków mieszkalnych, biurowych i użytkowych zakłada budowę garaży podziemnych. Bramy zamykające te garaże muszą spełniać szczególne wymagania. Firma Hörmann oferuje specjalnie zaprojektowaną do takich zastosowań bramę TGT.


Niewielka ilość miejsca potrzebna na instalację bramy, duża częstotliwość otwierania i zamykania, cicha praca, ekonomiczność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa eksploatacji – to wszystko odgrywa istotną rolę przy wyborze bramy do garaży zbiorczych. Oferowana do takich zastosowań brama TGT firmy Hörmann spełnia te wymogi.

 

Przestrzeń w pełni wykorzystana

Brama TGT otwiera się pionowo w górę i nie wychyla poza otwór w ścianie budynku. To pozwala na wykorzystanie wolnego miejsca bezpośrednio przed bramą, eliminuje też wszelkie zagrożenia dla przechodniów korzystających z chodnika przed wjazdem do garażu.

Wolne miejsce zachowane zostaje też pod stropem. Kompaktowa konstrukcja bramy TGT wymaga bowiem jedynie niewielkiej wysokości nadproża, dzięki czemu przestrzeń tę można wykorzystać np. na prowadzenie instalacji do przesyłania mediów.

  

Dzięki przygotowanym fabrycznie wszystkim elementom bramy całość montuje się prosto i szybko. Problemu nie stanowi nawet montaż bramy na terenie pochyłym w obszarze wjazdu, ani takim, który wyposażono w rampy. Jeżeli w budynku nie ma wystarczająco wiele miejsca, bramę TGT można zamontować także do zewnętrznej fasady.


Bramy do garaży zbiorczych są znacznie częściej użytkowane niż te w domach jednorodzinnych. Dlatego konstrukcja bramy TGT jest przeznaczona na 300 cykli otwarcie/zamknięcie dziennie. Stanowiący standardowe wyposażenie bramy napęd WA 300 R S4 z funkcją łagodnego rozruchu i zatrzymania zapewnia jej wyjątkowo ciche otwieranie/zamykanie i wraz ze sprężynami naciągowymi oszczędza mechanizm bramy.

 

Brama i krata rolowana TGTTGT oferowana jest w dwóch wariantach wykonania kurtyny. W jednej wersji to zbudowana z ocieplanych profili stalowych Decotherm S brama rolowana o wymiarach maksymalnych 5 x 2,4 m. Profile dostępne są w wersji ocynkowanej lub malowane w dowolnym kolorze z palety RAL, co pozwala na dopasowanie bramy do wyglądu elewacji budynku.

 

W drugiej wersji jest to krata rolowana TGT z kurtyną HGL o wymiarach maksymalnych 6 x 2,4 m. Ta aluminiowa krata ma duży przekrój wentylacyjny, co zapewnia naturalne wietrzenie garażu nawet przy zamkniętej bramie. Krata może być również wyposażona w tzw. zabezpieczenie przed kunami, czyli dolną sekcję wykonaną z nieocieplanych profili aluminiowych.

 

Oba typy kurtyn standardowo posiadają zabezpieczenie przed wyciągnięciem, które na wypadek prób manipulacji lub zwiększonego obciążenia wiatrem jeszcze bezpieczniej utrzymuje bramę w prowadnicach.

 

Wyposażenie zabezpieczające

Brama TGT ma szereg rozwiązań zapewniających użytkownikom pełne bezpieczeństwo. Obudowa, która osłania całą zwiniętą kurtynę bramy pełni rolę zabezpieczenia przed przytrzaśnięciem, tak aby nikt przypadkowo nie doznał obrażeń podczas jej otwierania i zamykania. Napęd WA 300 R S4 jest wyposażony w zintegrowane ograniczenie siły - zatrzymuje ono bramę, gdy podczas zamykania kurtyna natrafi na jakąkolwiek przeszkodę lub na przykład ktoś spróbuje przytrzymać podnoszącą się kurtynę. To rozwiązanie pozwala uniknąć wydatków na instalację zabezpieczeń krawędzi zamykających
i zabezpieczeń przed wciągnięciem stosowanych w innych systemach bram.

 

W razie awarii zasilania proste i szybkie otwarcie bramy, a tym samym swobodny wjazd i wyjazd z garażu umożliwia odryglowanie awaryjne.


 

Brama rolowana TGT firmy Hörmann dostępna jest w dwóch wariantach kurtyny. Może to być aluminiowa krata rolowana HGL lub kurtyna z profili stalowych Decotherm.


 

Brama TGT otwiera się pionowo w górę i nie wychyla poza otwór w ścianie. Dzięki temu nie stanowi zagrożenia dla przechodniów i umożliwia samochodom podjechanie pod samą bramę garażu.


 

 

Zamontowana za nadprożem brama TGT do garaży podziemnych zajmuje niewiele miejsca. Zwinięta kurtyna chowa się w obudowie, dlatego wolne miejsce pod stropem można wykorzystać na przykład do prowadzenia przewodów i instalacji. 


Proponowane projekty